Öppet brev till taxi stockholm

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Linkert
Posts: 409
Joined: 24 May 2010 17:36

Re: Öppet brev till taxi stockholm

Post by Linkert » 09 May 2011 19:23

Taxichaufförerna kör som idioter, vi cyklar som idioter. Båda vill cykla på mer eller mindre samma gator och därav skapas naturliga fiender. :roll:

Skulle vi ha bromsljus, blinkers, ordentliga lampor och cykla som om vi körde motorcyklar på lagenligt vis så skulle dessa problem inte uppstå.

User avatar
rallykalle
Posts: 800
Joined: 07 Oct 2008 14:46
Location: Stockholm

Re: Öppet brev till taxi stockholm

Post by rallykalle » 09 May 2011 20:01

Putside wrote:Men du sabbar ju ryktet för alla cyklister genom att åka mot rött. Klart folk blir sura, varför denna förvåning?
Jag blev inte det minsta sur för att han tyckte jag var en idiot, det var ganska uppenbart att jag var. Men åka fram till någon som man inte känner, veva ner rutan och skrika att man önskar att personen i fråga hade åkt in under bussen och dött, och sedan gasa iväg direkt är väl också ett beteende som sabbar ryktet för alla taxichaufförer? Därav min förvåning och ilska. En sak att bli arg, en helt annan att bete sig som en tjurig treåring och sedan inte ens våga stanna och stå för det.
Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

User avatar
Martin Lang
Posts: 238
Joined: 08 Feb 2010 23:07
Location: MALMØ
Contact:

Re: Öppet brev till taxi stockholm

Post by Martin Lang » 09 May 2011 21:14

rallykalle wrote:
Putside wrote:Men du sabbar ju ryktet för alla cyklister genom att åka mot rött. Klart folk blir sura, varför denna förvåning?
Jag blev inte det minsta sur för att han tyckte jag var en idiot, det var ganska uppenbart att jag var. Men åka fram till någon som man inte känner, veva ner rutan och skrika att man önskar att personen i fråga hade åkt in under bussen och dött, och sedan gasa iväg direkt är väl också ett beteende som sabbar ryktet för alla taxichaufförer? Därav min förvåning och ilska. En sak att bli arg, en helt annan att bete sig som en tjurig treåring och sedan inte ens våga stanna och stå för det.
+1

Du gjorde helt rätt efter ditt lilla misstag & han gjorde helt fel! Att köra mot rött är en värdslig sak i jämförelse med att just tala om för någon att man önskade att dom var döda. Inte ens en tjurig treåring brukar bete sig så illa vill jag nog våga säga & i hans fall är det väll nära till brott med tanke på att han var myndig!? ;)
http://www.mock.se / http://www.langfilm.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply