###paypal

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
Speedman
Posts: 1031
Joined: 06 Nov 2007 23:35
Location: Stockholm
Contact:

###paypal

Post by Speedman » 12 Aug 2008 18:27

Ursäkta mig, men jag är arg.

Jag får upp detta på mailen.

Image

Hur gör jag?

Nordeas säkerhetsavdelning ringde precis till mig för att paypal dragit 6kr från mitt bankkonto och någon annan firma i luxemburg med anknytning till paypal dragit 15kr
Plus att bens cycle har reserverat tre olika 4-siffriga belopp på mitt kort. Allt jag fått från dem när jag försöker beställa är ett felmeddelande om att min credit card address inte stämmer. ### ### ###. :twisted:

Men hur får jag dag på den där ##### fyrsiffriga paypalkoden?
Bör tillägga att jag fått tre fyra såna där paypal mail, har tryckt på send confirmation code med dagar, veckor mellan gångerna. Inget händer.

Nu är det många arga ord här. ;) Jag avslutar med: ###.

EDIT: Tog bort könsorden (###).
Last edited by Speedman on 12 Aug 2008 19:05, edited 2 times in total.

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 12 Aug 2008 18:31

Paypal drar några spänn på ditt konto där numret står som din betalningsmottagare. Det är det nummer du ska använda för att verifiera ditt betal/kreditkort. Antagligen är allt i sin ordning förutom Nordeas säkerhetsavdelning.

Det tar några dagar innan det dyker upp på ditt kontoutdrag dock.

Till slut vill jag säga, Paypal är jättebra, aldrig har några som helst problem.

Älgen
Posts: 75
Joined: 20 Feb 2008 20:39

Post by Älgen » 12 Aug 2008 18:42

Det är så himla mycket gnäll här tror jag ska hänga på happy istället... förövrigt funkar paypal mycket bra alla gånger jag använt det.

Gillar inte att det används så mycket könsord på forumet.

hejdå

Post by hejdå » 12 Aug 2008 18:55

Älgen wrote:Det är så himla mycket gnäll här tror jag ska hänga på happy istället... förövrigt funkar paypal mycket bra alla gånger jag använt det.

Gillar inte att det används så mycket könsord på forumet.
Älgen, jag gillar dig skarpt!

User avatar
Speedman
Posts: 1031
Joined: 06 Nov 2007 23:35
Location: Stockholm
Contact:

Post by Speedman » 12 Aug 2008 19:10

Tack pean! Fattade inte att de var på kontoutdraget siffrorna skulle dyka upp. Det drogs 15 spänn två ggr och levererades koder i juni. De koderna var visst för gamla nu. Får vänta på de nya. Tryckte 2ggr igen...

Jo, paypal är bra. Har använt det mycket förr men tänkte göra ett nytt konto nu eftersom jag glömt mail, lösen o sånt till det förra.


Tog bort könsorden älgen ;)

User avatar
carlhenrik
Posts: 918
Joined: 06 Nov 2007 21:38
Location: Sthlm

Post by carlhenrik » 12 Aug 2008 19:17

Älgen wrote:Det är så himla mycket gnäll här tror jag ska hänga på happy istället... förövrigt funkar paypal mycket bra alla gånger jag använt det.

Gillar inte att det används så mycket könsord på forumet.
### ## ######!!

User avatar
Martin B
Posts: 119
Joined: 11 Feb 2008 20:09
Location: Malmö
Contact:

Post by Martin B » 12 Aug 2008 19:23

Samma sak hände för mig med Ben's. Jag blev sjukt nojjig att det reserverade beloppet aldrig togs bort. BAnken kunde inte ta bort det heller. Men efter nån vecka försvann reservationen. enligt Ben's så är det en säkerhetsåtgärd att pengarna reserveras även om inte köpet går igenom. Det löste sig genom att jag betalade med Paypal istället. Vet inte varför det krånglar från jus Ben's, enligt banken kunde det ha att göra med att man inte har skrivit adressen med å, ä, ö utan Malmo t ex

sancho
Posts: 378
Joined: 27 May 2008 00:43
Location: Umeå

Post by sancho » 12 Aug 2008 19:35

Jag råka ut för exakt samma sak speedman och om jag minns de rätt så skrek jag inte bara ut könsord. Jag la en fet "intifada" på hela skiten.
Vänta och kontakta bankkontoret ditt där får du numret då det inte syns sådant på internetbanksidan (vilket jag också tycker är sjukt dåligt).

Tack Speedman nu känner jag mig inte lika ensam nu när fler faller i samma gropar som jag gjorde.

User avatar
Speedman
Posts: 1031
Joined: 06 Nov 2007 23:35
Location: Stockholm
Contact:

Post by Speedman » 12 Aug 2008 19:49

Nu är det två trådar igång med typ samma saker.
Problem solved med paypal här så kanske kan fortsätta i den andra.

Kan bara nämna här att bens cycle reserverat pengarna för min beställning tre gånger.
Eftersom det inte funkade första gången provade jag två gånger till. Och nu är 11900kr låsta på mitt kort. Kul! Nu kan jag kanske inte göra beställningen via paypal eftersom de mesta pengarna på kortet är låsta!!! Grr

sancho
Posts: 378
Joined: 27 May 2008 00:43
Location: Umeå

Post by sancho » 12 Aug 2008 19:58

Här kan jag bara säga att du kan få tillgång till pengarna igen genom ditt bankkontor.
Råka ut för samma sak jag också. De går på några sekunder för dem att låsa upp pengarna.

Måste säga att Bens Cycle kanske inte har en sådan bra webshop då den inte klarar av de mest fundamentala, att ta betalt. Nej paypal är att rekommendera för de flesta transaktioner.

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 13 Aug 2008 01:05

Älgen wrote:Det är så himla mycket gnäll här tror jag ska hänga på happy istället... förövrigt funkar paypal mycket bra alla gånger jag använt det.

Gillar inte att det används så mycket könsord på forumet.
7




Troll!!! Troll!!! Troll!!!

Paypal fungerar utmärkt speedman. ;)

Post Reply