Liverapport glasrikeresan

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
Kneecap
Posts: 727
Joined: 22 Aug 2008 12:38

Liverapport glasrikeresan

Post by Kneecap » 29 Aug 2009 09:40

Åtta mil in efter den största klättringen ligger elmer hoummos mfl ca 20 min efter ledaren. 12 min efter klungan. Nästa rapport kommer nån mil innan mål

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Liverapport glasrikeresan

Post by Fredde » 29 Aug 2009 09:41

Heja heja heja! :)

/Fredde

Kneecap
Posts: 727
Joined: 22 Aug 2008 12:38

Re: Liverapport glasrikeresan

Post by Kneecap » 29 Aug 2009 16:26

När det var fem km kvar så kom det två rätt så sletna cyklister förbirullandes.. Samt en Elmer som såg totalsleten ut..

Jag körde bort till mål med ett sexpack åt dom, då såg dom nöjda ut..

Två timmar efter segraren dundrade dom in..

acke
Posts: 98
Joined: 17 Feb 2008 19:54
Location: göteborg

Re: Liverapport glasrikeresan

Post by acke » 29 Aug 2009 18:29

Större delen av de två timmarna spenderades i ostkake depån
Image

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Liverapport glasrikeresan

Post by Ronny » 29 Aug 2009 19:39

acke wrote:Större delen av de två timmarna spenderades i ostkake depån
[img]ostkakan[/img]
Är samtliga kcr medlemmar? (känner igen två) Verkar så när de alltid är så välsynkroniserade i alla sina upptåg nästan som en hydra.
Мясо это убийство

User avatar
geschwindten
Posts: 234
Joined: 28 Apr 2008 21:51

Re: Liverapport glasrikeresan

Post by geschwindten » 29 Aug 2009 21:47

Det ser trevligt ut det där! bra jobbat.
"man skulle vart där"

gissar att det fanns så mycket att se längs tävlingssträckan som gjorde att det blev viss lucka till vinnaren som säkert var en räv från trakten.

User avatar
Hiwatt
Posts: 758
Joined: 27 Apr 2008 18:42
Location: STHLM
Contact:

Re: Liverapport glasrikeresan

Post by Hiwatt » 30 Aug 2009 15:19

...kommer det ngt referat??
The Blood I bleed is Black indeed!

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Liverapport glasrikeresan

Post by Fredde » 30 Aug 2009 17:27

Hiwatt wrote:...kommer det ngt referat??
Ja hur blir det??

/Fredde

User avatar
snarkus
Posts: 941
Joined: 06 Apr 2008 10:54
Location: Malmø

Re: Liverapport glasrikeresan

Post by snarkus » 30 Aug 2009 19:29

Tack för fållen! :D :D :D
Kneecap wrote:När det var fem km kvar så kom det två rätt så sletna cyklister förbirullandes.. Samt en Elmer som såg totalsleten ut..

Jag körde bort till mål med ett sexpack åt dom, då såg dom nöjda ut..

Två timmar efter segraren dundrade dom in..

Kneecap
Posts: 727
Joined: 22 Aug 2008 12:38

Re: Liverapport glasrikeresan

Post by Kneecap » 30 Aug 2009 22:07

snarkus wrote:Tack för fållen! :D :D :D
Så lite så..

User avatar
Hommus
Posts: 437
Joined: 20 Aug 2008 14:29
Location: Zurich

Re: Liverapport glasrikeresan

Post by Hommus » 31 Aug 2009 07:33

Ok, lite referat.

Vi körde de 35 milen i kaffemobilen till Glasriket för att delta i Sveriges nya Léroica. 230 km asfalt och grusväg i zickzack mellan Smålands trötta glasbruk. Kvällen innan värmde vi upp rejält i sann Komet Club Rouleur tradition. Weissstephaner och Pizza med stark sås.
Image Samma dag gick det upp för oss att det bara var drygt 350 anmälda till vad vi trodde skulle vara kniven i mjälten för Vätternrundan. Runt 3000 hade jag tänkt innan. Ingen förlust för oss men förmodligen för Torsten J och hans nya vågen grupp. Vi var 5 cyklister från Komet Club Rouleur som, största delen av oss, bestämt att vi ska chilla och hålla ihop. 2 fixies, min och Henriks där den senare var utrustad med Sturmer Archers 3 växlade fixienav.
Image
Vi rullade igång. Eliten smet iväg, vi startade sist och skulle som sagt chilla. Cirka 15 grader varmt i starten och molningt. De första 4 milen gick tidvis mycket snabbt. Vi snittade över 37 och fick runt 5 mil kontakt med klungan där eliten ännu inte stuckit.
Vi kom överens om att det gick för fort för fixerat så vi drog ner till runt 34 där vi stannade hela första loopen på cirka 12 mil.
Image
Åter i Kosta och varvning hade vi hunnit i fatt Acke men förlorat Aron som hängt på en snabbare klunga. Vi var nu 4 Kometer som höll i hop. Det var bara 2 fixerade cyklar på loppet och fortfarande får man långa blickar och kommentarer som om det vore helt knäppt, men jävligt fräckt att cykla 230km asfalt/grus på en växel. Min utväxling var 45x15 och anpassat till platten.
Image
Banan var inte överdrivet backig och uppförs var det ok men det var för många riktigt långa utförslöpor där växelnissarna kunde ligga och rulla i 52 km/h i två kilometer. Det tar för mycket på lår och ass att kunna njuta av.

Andra loopen avslutades med välbehövlig ostkaka i Nybro, 1,5 mils uppförsbacke och efter det 1,5 mil grusväg innan vi rullade imål. En riktigt tuff och mäktig avslutning, överraskande, men kul. 10.000 kalorier fattigare, 7,5 timmar på Fliten, 40 minuters paus och cirka 30 km/h i totalsnitt var vi tillbaks i Kosta. Glasriketresan var ett fantastiskt lopp och första upplagan av loppet var tillräckligt kul för att göra detta till ett årligt event istället för Vättern. Att det tillslut bara var drygt 300 startande är för mig ett mysterium.

En bra uppvärmning inför Retarden med cirka 4 mils riktigt snabb gruskörning. Nästa år hoppas vi på en riktigt maffig fastnavsklunga och att fler hittar till detta lopp.

Post Reply