Bring delivery??

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
torparn
Posts: 71
Joined: 08 Apr 2008 06:48

Bring delivery??

Post by torparn » 13 Jan 2009 00:21

Hejhej!! Undrar om nån av budpojkarna har nåt att säga om Bring?? Funderar på att söka jobb där men är något tveksam... Kanske inte är relevant på detta forum men antar att herr admin säger ifrån då. Vet inte riktigt hur de jobbar eller omde anställer folk i södra Sverige(Sthlm-Malmö) Har just nu jobb som behandlings assistent för kriminella drogande ungdomar och det är väl kul men har gått upp 10 kg sen juni :!: Förmodligen det dubbla i fett!!!!Bara en liten fundering så här på natta.....

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Post by svennelainen » 13 Jan 2009 01:09

Eller så cyklar du till jobbet du redan har. ;)

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Post by calavera » 13 Jan 2009 02:24

Just nu kan det nog vara bra att kolla ifall de olika budfirmorna söker folk. En hel del som slutar/sticker ut och reser/etc så hör av dig och kolla läget. I värsta fall får du ett nej.

torparn
Posts: 71
Joined: 08 Apr 2008 06:48

Post by torparn » 13 Jan 2009 11:08

Funkar inte att cykla till jobbet eftersom jag jobbar sju dygn i rad och är på plats då.. annars är det ju samma tanke jag haft själv....

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 13 Jan 2009 13:54

Vad jag vet så har Bring inga cykelbud i Malmö, bara skåpbilar..
I Dalarnas djupa skogar..

dtb
Posts: 362
Joined: 26 Dec 2007 23:55
Location: sthlm

Post by dtb » 13 Jan 2009 18:43

då är det ju ett ypperligt tillfälle att söka just där.
billigt i drift och smidigt i centrala malmö.
det borde inte vara alltför svårt att tala in sig där.

lycka till

User avatar
Todd
Posts: 204
Joined: 12 Nov 2008 18:00
Location: Stockholm

Post by Todd » 14 Jan 2009 00:26

Appropå budfirmor; Ryska posten i sthlm har ju en del cykelbud, men hur funkar deras tjänst när man söker som just cykelbud?

Alltså, när man börjar får du då införskaffa diverse saker själv, får du bidrag till sakerna som du införskaffar själv eller står dom för all utrustning? har sett en del cykelbud från ryska posten på fixies men det verkar konstigt om dom står för en sådan cykel eftersom farbror blå inte gillar dom.. Trots att fixies är underbara

Undrar av ren nyfikenhet och för att jag funtar på att söka där nån dag.
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

Prince of the rodeo
Posts: 666
Joined: 24 Jun 2008 01:53

Post by Prince of the rodeo » 14 Jan 2009 00:32

Har ett par vänner som cyklade för ryssen, några har bytt jobb nån enstaka jobbar kvar men det du får låna därifrån är radion och väskan tror jag, cykeln och allt runtomkring får du nog stå själv för..

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Post by calavera » 14 Jan 2009 07:29

Kanske ska låta ryssarna tala för sig själva, men man får väl låna allt man behöver, radio, väska, kläder, cykel. Men man kan använda sin egen cykel och få lite bidrag till lite slitdelar.

hejdå

Post by hejdå » 14 Jan 2009 10:28

calavera wrote:Kanske ska låta ryssarna tala för sig själva, men man får väl låna allt man behöver, radio, väska, kläder, cykel. Men man kan använda sin egen cykel och få lite bidrag till lite slitdelar.
calavera, hur är läget mellan polisen och buden i stockholm? Här i köpenhamn är ju grönabuden dominerande i gatubilden och efter lite snack med folk och en liten run-in med johnny law har jag fått intrycket av att polisen här aktivt söker efter cykelbuden i grönt. Är det samma hetsiga klimat uppe i stocket?

User avatar
Todd
Posts: 204
Joined: 12 Nov 2008 18:00
Location: Stockholm

Post by Todd » 14 Jan 2009 12:47

Har hört att "bring" håller på att bli granskade.. eller så var det något annat företag som "Box".. Grönt var det iaf..

EDIT: Btw, hur funkar det hos Bring delivery då? (Samma fråga som ställdes om Ryssen tidigare)
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

hejdå

Post by hejdå » 14 Jan 2009 14:46

Todd wrote:Har hört att "bring" håller på att bli granskade.. eller så var det något annat företag som "Box".. Grönt var det iaf..

EDIT: Btw, hur funkar det hos Bring delivery då? (Samma fråga som ställdes om Ryssen tidigare)
Bring och box är samma företag, bring är bara det nya namnet...

User avatar
francesthemute
Posts: 59
Joined: 10 Sep 2008 18:01
Location: Stockholm

Post by francesthemute » 14 Jan 2009 17:30

calavera wrote:Kanske ska låta ryssarna tala för sig själva, men man får väl låna allt man behöver, radio, väska, kläder, cykel. Men man kan använda sin egen cykel och få lite bidrag till lite slitdelar.
har du jobbat hos Ryskaposten? i så fall vad får man ut i månaden? är det provisionsbaserat?

User avatar
slint
Posts: 89
Joined: 12 Jun 2008 20:14
Location: GBG-regn

Post by slint » 14 Jan 2009 17:47

Todd wrote:Har hört att "bring" håller på att bli granskade.. eller så var det något annat företag som "Box".. Grönt var det iaf..

EDIT: Btw, hur funkar det hos Bring delivery då? (Samma fråga som ställdes om Ryssen tidigare)
Vadå granskade?

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Post by calavera » 14 Jan 2009 18:43

SimonBusk wrote:
calavera wrote:Kanske ska låta ryssarna tala för sig själva, men man får väl låna allt man behöver, radio, väska, kläder, cykel. Men man kan använda sin egen cykel och få lite bidrag till lite slitdelar.
calavera, hur är läget mellan polisen och buden i stockholm? Här i köpenhamn är ju grönabuden dominerande i gatubilden och efter lite snack med folk och en liten run-in med johnny law har jag fått intrycket av att polisen här aktivt söker efter cykelbuden i grönt. Är det samma hetsiga klimat uppe i stocket?
Just nu tycker jag det är lugnt, har inte märkt av dom så mkt. Har inte hört att dom gjort några större räder på ett tag. Dom gröna syns ju lite mer så dom är väl lite lättare att jaga om det skulle vara så. Jag hoppas ju att polisen känner att dom har viktigare saker än att jaga runt 50 st cykelbud i sthlmstrafiken, procentuellt sätt och sett till den tid vi är i trafiken så orsakar vi ju väldigt lite olyckor.

User avatar
calavera
Posts: 990
Joined: 21 Dec 2007 19:50
Location: Henkan/Sthlm
Contact:

Post by calavera » 14 Jan 2009 18:50

francesthemute wrote:
calavera wrote:Kanske ska låta ryssarna tala för sig själva, men man får väl låna allt man behöver, radio, väska, kläder, cykel. Men man kan använda sin egen cykel och få lite bidrag till lite slitdelar.
har du jobbat hos Ryskaposten? i så fall vad får man ut i månaden? är det provisionsbaserat?
Jag har aldrig jobbat för Ryska Posten så jag vet inte vad man ligger på där. Och alla firmor, frånsett PEX och UPS, har en provisionsbaserad lön. På PEX och UPS har man månadslön (tror jag) men jag vet inte vad den ligger på.
På de flesta firmorna så får man låna det man behöver för att kunna jobba.

Juuuhaan
Posts: 19
Joined: 05 Jan 2008 22:48

ost

Post by Juuuhaan » 14 Jan 2009 19:21

Jag jobbar på ryssen, och du får _allt_ (låna)

User avatar
francesthemute
Posts: 59
Joined: 10 Sep 2008 18:01
Location: Stockholm

Re: ost

Post by francesthemute » 14 Jan 2009 19:54

Juuuhaan wrote:Jag jobbar på ryssen, och du får _allt_ (låna)
Och vad är det för lön~?

User avatar
Todd
Posts: 204
Joined: 12 Nov 2008 18:00
Location: Stockholm

Post by Todd » 14 Jan 2009 23:37

slint wrote:
Todd wrote:Har hört att "bring" håller på att bli granskade.. eller så var det något annat företag som "Box".. Grönt var det iaf..

EDIT: Btw, hur funkar det hos Bring delivery då? (Samma fråga som ställdes om Ryssen tidigare)
Vadå granskade?
Det var nått tjafs med lagar och fusk.. Väldigt luddiga detaljer.. Det kanske löste sig
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit

Juuuhaan
Posts: 19
Joined: 05 Jan 2008 22:48

Re: ost

Post by Juuuhaan » 15 Jan 2009 14:31

francesthemute wrote:
Juuuhaan wrote:Jag jobbar på ryssen, och du får _allt_ (låna)
Och vad är det för lön~?
en grundlön som du har som säkerhet och om du går över den är det provision som gäller.

Post Reply