Intresserad av att vara med i Kobra?

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
K-dregg
Posts: 740
Joined: 16 Aug 2009 12:27

Re: Intresserad av att vara med i Kobra?

Post by K-dregg » 26 Mar 2010 00:14

Jag vet inte men jag tycker alltid det blir lite fel då en "subkultur" ska skildras utifrån, Är det farligt? Är det olaligt? Förekommer droger? Det är ju sånt tv-folk brukar tycka är lite spännade att lyfta upp och det brukar sluta med att man torrkräks lite..

Image

Alla Happy referenser flyger över huvudet på mig.. Är det en sån där Vi och Dom grejj?

Prince of the rodeo
Posts: 666
Joined: 24 Jun 2008 01:53

Re: Intresserad av att vara med i Kobra?

Post by Prince of the rodeo » 28 Mar 2010 16:43

Sen att det kan klippas,klistras,redigeras och vinklas lite hur dom vill spelar väl ingen roll antar jag. Dom som är med borde vara enhetligt klädda och luva och mask och samma cyklar så att "kulturen" blir uppmärksammad men inte människorna som cyklar. Jag kan inte på nåt sätt se att det kan komma nånting bra ur det här, no offense den som tycker annorlunda men media är och kommer alltid vara nånting som förknippas med dåliga saker för mig iaf..

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Intresserad av att vara med i Kobra?

Post by Busken » 28 Mar 2010 19:47

Prince of the rodeo wrote:Sen att det kan klippas,klistras,redigeras och vinklas lite hur dom vill spelar väl ingen roll antar jag. Dom som är med borde vara enhetligt klädda och luva och mask och samma cyklar så att "kulturen" blir uppmärksammad men inte människorna som cyklar. Jag kan inte på nåt sätt se att det kan komma nånting bra ur det här, no offense den som tycker annorlunda men media är och kommer alltid vara nånting som förknippas med dåliga saker för mig iaf..
wörd!

User avatar
Jonatan F
Posts: 2584
Joined: 23 Sep 2009 15:35
Location: GBG

Re: Intresserad av att vara med i Kobra?

Post by Jonatan F » 28 Mar 2010 19:57

Illa tragisk bild av media som förmedlas här! Media är trots allt en grundpelare för demokrati, eller skall vi kanske börja hacka på demokratin också?
Har man inget projekt har man inget liv :)

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Re: Intresserad av att vara med i Kobra?

Post by jon » 28 Mar 2010 20:27

Jonatan F wrote:Media är trots allt en grundpelare för demokrati
Det är just det som ibland är väldigt skrämmande...
I Dalarnas djupa skogar..

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Intresserad av att vara med i Kobra?

Post by Busken » 28 Mar 2010 20:59

media brukar kallas för den tredje statsmakten, att statsmakten är god vill jag nog inte riktigt hålla med om.
Jonatan F wrote:Illa tragisk bild av media som förmedlas här! Media är trots allt en grundpelare för demokrati, eller skall vi kanske börja hacka på demokratin också?
Jag gillar din oförstörda naivitet Jonatan, du är ett snövitt och oskrivet blad från alingsås. I jämförelse med dig känner jag mig som en grop till bredden fylld med tjära.

Nu ska jag gå och lyssna på lite mer postapokalyptisk-crust och försöka fläta håret i nacken till en dreadlock.

User avatar
Viggen
Posts: 3188
Joined: 06 Oct 2009 09:26
Location: Jämtlands fjäll
Contact:

Re: Intresserad av att vara med i Kobra?

Post by Viggen » 28 Mar 2010 21:14

Busken wrote:media brukar kallas för den tredje statsmakten, att statsmakten är god vill jag nog inte riktigt hålla med om.
Jonatan F wrote:Illa tragisk bild av media som förmedlas här! Media är trots allt en grundpelare för demokrati, eller skall vi kanske börja hacka på demokratin också?
Jag gillar din oförstörda naivitet Jonatan, du är ett snövitt och oskrivet blad från alingsås. I jämförelse med dig känner jag mig som en grop till bredden fylld med tjära.

Nu ska jag gå och lyssna på lite mer postapokalyptisk-crust och försöka fläta håret i nacken till en dreadlock.
Mer Massgrav, Totalt jävla mörker, Kvoteringen, Skitsystem m.m. åt folket :twisted:

Prince of the rodeo
Posts: 666
Joined: 24 Jun 2008 01:53

Re: Intresserad av att vara med i Kobra?

Post by Prince of the rodeo » 28 Mar 2010 21:29

Jag vet inte om du har sett Videocracy för att ta ett exempel. Berlusconi använder median på ett ypperligt sätt där, och Italien är ju en demokrati,eller? Man måste skilja på media och media...

User avatar
Hiwatt
Posts: 758
Joined: 27 Apr 2008 18:42
Location: STHLM
Contact:

Re: Intresserad av att vara med i Kobra?

Post by Hiwatt » 28 Mar 2010 21:38

Viggen wrote:
Busken wrote:
Mer Massgrav, Totalt jävla mörker, Kvoteringen, Skitsystem m.m. åt folket :twisted:
Ja men det där är ju band som har blivit hypade i media/startats av journalister.... Kör hellre Extreme Noise Terror, Discharge, Anti Cimex Discard, Anal Cunt, No Security, Mob 47, Moderat Likvidation. T.A.S.K. Nausea, Amebix, Anti Sect, Totalitär, Shitlickers och lite Diskonto.

:wink:

Jag var med i TV en gång. Rapport tror jag det var. Det gör jag inte om för jag är fortfarande lite öm i mediaröven. Det blir bara bananas när en reporter som inte vet vad cykelkultur är ska försöka skildra en kultur...som nu råkar cykla lite.
The Blood I bleed is Black indeed!

User avatar
viktor
Posts: 668
Joined: 02 Jul 2009 21:55
Location: Linköping

Re: Intresserad av att vara med i Kobra?

Post by viktor » 28 Mar 2010 21:50

Asså... Vad är det värsta som kan hända. Att dom tjaffsar om faran med att cykla utan bromsar eller att dom missförstår hela "jag visar vem jag är genom min coola cykel"-grejen.
Det är inte så att "fixiekulturen" är speciellt skrämmande eller svår att förstå, det handlar trots allt bara om att cykla med fastnav... eller har jag missat något?

Hoppas någon ställer upp för jag vill se inslaget. Kobra är ett sjukt bra program men om ni ställer upp se till att ha en broms eftersom det faktiskt är olagligt att cykla utan.
Ohh och hjälm också, mer hjälmar åt folket!!
/Viktor

Prince of the rodeo
Posts: 666
Joined: 24 Jun 2008 01:53

Re: Intresserad av att vara med i Kobra?

Post by Prince of the rodeo » 28 Mar 2010 22:01

Ingen som nämnt Slaskf*ttorna, dam you! :lol:

Vi som cyklar fastnav tycker att det inte är nåt spec, för det är bara fastnav. Fast gemene man kanske tycker annorlunda...

User avatar
viktor
Posts: 668
Joined: 02 Jul 2009 21:55
Location: Linköping

Re: Intresserad av att vara med i Kobra?

Post by viktor » 28 Mar 2010 22:13

Prince of the rodeo wrote:Ingen som nämnt Slaskf*ttorna, dam you! :lol:

Vi som cyklar fastnav tycker att det inte är nåt spec, för det är bara fastnav. Fast gemene man kanske tycker annorlunda...
Ohh det väcker minnen.. Satt en hel dag i en park för många år sen med en polare.
Vi hade med oss en bandare och ett band med enbart låten "hon ville bara ha ..." inspelad om och om igen..
Inte PK men härligt ändå.
/Viktor

User avatar
limitedlizard
Posts: 879
Joined: 10 Aug 2008 18:50

Re: Intresserad av att vara med i Kobra?

Post by limitedlizard » 28 Mar 2010 22:22

Vafan är det med er, de flesta i denna tråden verkar ju tro att Kobra bara är ute efter att smutskasta. Varför?

Var ju något inslag på tv för ett tag sedan, där om jag inte kommer ihåg helt fel Sönke var med. Tyckte det var helt okej även om bromsfrågan kom upp, vilket inte är så konstigt eftersom det är det enda som skiljer cyklarna från alla andra på gatorna.

Ta chansen och gör något bra av det istället istället för att bara såga idéen direkt.
Eller är ni bara oroliga att förlora credd eftersom ni varit med i mainstreammedia?!

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Intresserad av att vara med i Kobra?

Post by Fredde » 28 Mar 2010 23:03

För en tid sen dök det upp en förfrågan på ett forum i en helt annan genre om ett tv-inslag. Ingen ville vara med men det dök upp en hel del citat ur den tråden sen i inslaget...

Tycker också Kobra gör bra program och tycker som jag skrev innan att det är nog enklare om Kobra återkommer när de kan berätta vad programmet ska handla om lite mer i detalj. Bromsfrågan var väl 2009? Nu är det ju 2010, ett inslag där vi kan se sorgsna ut och säga "Vi har ju ingen velodrom" skulle ju sitta fint... :)

Det är väl snart dags för polo-premiär, de kanske vill komma förbi på en korv och en ljummen öl och svinga lite klubba? :)

/Fredde

chrobin

Re: Intresserad av att vara med i Kobra?

Post by chrobin » 28 Mar 2010 23:12

Jag kan vara med. Jag tar porteuren. Den har ju stänkskydd, lysen, reflexer och bromsar. Själv kommer jag i hjälm och så kan jag ta på mig en såndär neongul väst också. Framracket kommer vara lastad med blöjor, barnmat och nappflaskor. Sen möter jag upp Mange 48/16 när han har hämtat på dagis med barnstol. Sen kan vi göra reportage om den livsfarliga subkulturen fixedgear. Ett coolt reportage när vi är på väg till nått föräldramöte eller nån gårdsstäd.

/ ChRobin

Busken
Posts: 1100
Joined: 05 Aug 2009 20:15

Re: Intresserad av att vara med i Kobra?

Post by Busken » 29 Mar 2010 08:25

personligen så förstår jag inte varför folk från media räknar med att man vill vara med. Jag har en media policy som lyder "FUCK YOU, PAY ME!" och det går i korthet ut på att jag inte har lust att hjälpa någon glidig journalist att dra in deg utan att själv få pröjs för det. Har fler än en gång behövt argumentera med journalister om att jag INTE vill vara med.

Nu är ju det här lite synd för kobra-tjejen eftersom att hon inte gjorde annat än att slänga ut en fråga på forumet och sedan fick bära sin yrkeskårs kollektiva skuld. Inte rättvist på något sätt och ej heller riktigt försvarbart. Vidare så har väl inte kobratjejen gjort ett seriöst försök att visa någon god vilja heller. Ska bli spännande att se om dom får ihop något inslag, någon som vet när det ska sändas?

User avatar
surpa
Posts: 139
Joined: 10 Jun 2008 09:27
Location: Åkersberga

Re: Intresserad av att vara med i Kobra?

Post by surpa » 29 Mar 2010 09:10

fredde.se wrote:Nu är det ju 2010, ett inslag där vi kan se sorgsna ut och säga "Vi har ju ingen velodrom" skulle ju sitta fint... :)


/Fredde
+1 :lol:

User avatar
petal5
Posts: 47
Joined: 22 May 2008 19:21
Location: Göteborg

Re: Intresserad av att vara med i Kobra?

Post by petal5 » 29 Mar 2010 09:26

David_gbg wrote:Vafan är det med er, de flesta i denna tråden verkar ju tro att Kobra bara är ute efter att smutskasta. Varför?

Var ju något inslag på tv för ett tag sedan, där om jag inte kommer ihåg helt fel Sönke var med. Tyckte det var helt okej även om bromsfrågan kom upp, vilket inte är så konstigt eftersom det är det enda som skiljer cyklarna från alla andra på gatorna.

Ta chansen och gör något bra av det istället istället för att bara såga idéen direkt.
Eller är ni bara oroliga att förlora credd eftersom ni varit med i mainstreammedia?!

Precis vad jag tänkte. Fet tumme upp!

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Re: Intresserad av att vara med i Kobra?

Post by svennelainen » 29 Mar 2010 09:36

Nu är den här tråden mer Happy än någonsin. Säger som David, vad fan är det med er?

Bara för att tangentbordet fungerar och arslet får tänka, behöver inte alla åsikter som skits ut fastna på diverse forum.

efredrikson
Posts: 187
Joined: 14 Oct 2008 07:10
Location: hägersten
Contact:

Re: Intresserad av att vara med i Kobra?

Post by efredrikson » 29 Mar 2010 10:00

Image
there can be only one

Post Reply