Stockholm + Buss = Velodromcykling i Falun

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Jonas.F
Posts: 818
Joined: 29 May 2008 21:12
Location: Sthlm

Re: Stockholm + Buss = Velodromcykling i Falun

Post by Jonas.F » 05 Feb 2010 09:00

Hoppas dom har lite kolla så dom fattar att min njs cykel faktiskt är hyffsat ny och inget gammalt rostigt musee föremål som inte får framföras på deras elite velodrome.
We are 138

User avatar
viktor
Posts: 668
Joined: 02 Jul 2009 21:55
Location: Linköping

Re: Stockholm + Buss = Velodromcykling i Falun

Post by viktor » 05 Feb 2010 09:09

hoppas det blir ändring. Har 170vevar och har fan inte råd att köpa nya innan mars.
Blir galen om jag inte kan använda min moser på banan.
/Viktor

Sönke
Posts: 1330
Joined: 07 Nov 2007 20:19

Re: Stockholm + Buss = Velodromcykling i Falun

Post by Sönke » 05 Feb 2010 09:35

Nu har jag skapat en enkät där man fyller i vilket/vilka datum som passar bäst för just dig. Gör alla detta så är det väldigt enkelt att få fram ett datum där så många som möjligt kan komma med.
Här är länken:
http://www.doodle.com/b5sqpzftitd86mnr? ... cipantKey=

User avatar
pistolpete
Posts: 459
Joined: 05 Jan 2009 21:41
Location: Stockholm

Re: Stockholm + Buss = Velodromcykling i Falun

Post by pistolpete » 05 Feb 2010 10:00

Jonas.F wrote:Hoppas dom har lite kolla så dom fattar att min njs cykel faktiskt är hyffsat ny och inget gammalt rostigt musee föremål som inte får framföras på deras elite velodrome.
Det är tvärlugnt, jag fick köra med min njs, så då borde du få göra det å.. Trackends, bock och rena däck är väl kraven

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Stockholm + Buss = Velodromcykling i Falun

Post by Fredde » 05 Feb 2010 11:41

pistolpete wrote:
Jonas.F wrote:Hoppas dom har lite kolla så dom fattar att min njs cykel faktiskt är hyffsat ny och inget gammalt rostigt musee föremål som inte får framföras på deras elite velodrome.
Det är tvärlugnt, jag fick köra med min njs, så då borde du få göra det å.. Trackends, bock och rena däck är väl kraven
Behövs några bromsar?

/Fredde

User avatar
viktor
Posts: 668
Joined: 02 Jul 2009 21:55
Location: Linköping

Re: Stockholm + Buss = Velodromcykling i Falun

Post by viktor » 05 Feb 2010 11:53

fredde.se wrote:
pistolpete wrote:
Jonas.F wrote:Hoppas dom har lite kolla så dom fattar att min njs cykel faktiskt är hyffsat ny och inget gammalt rostigt musee föremål som inte får framföras på deras elite velodrome.
Det är tvärlugnt, jag fick köra med min njs, så då borde du få göra det å.. Trackends, bock och rena däck är väl kraven
Behövs några bromsar?

/Fredde
Det är förbjudet med broms, om man inte tex testar inställningar på sin lvg/tempohoj men då måste man vara ensam på velodromen.
/Viktor

User avatar
pistolpete
Posts: 459
Joined: 05 Jan 2009 21:41
Location: Stockholm

Re: Stockholm + Buss = Velodromcykling i Falun

Post by pistolpete » 05 Feb 2010 12:02

fredde.se wrote:
pistolpete wrote:
Jonas.F wrote:Hoppas dom har lite kolla så dom fattar att min njs cykel faktiskt är hyffsat ny och inget gammalt rostigt musee föremål som inte får framföras på deras elite velodrome.
Det är tvärlugnt, jag fick köra med min njs, så då borde du få göra det å.. Trackends, bock och rena däck är väl kraven
Behövs några bromsar?

/Fredde
Kanske, men det är inte tillåtet ;)

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Re: Stockholm + Buss = Velodromcykling i Falun

Post by Fredde » 05 Feb 2010 12:05

viktor wrote:
fredde.se wrote:
pistolpete wrote:
Jonas.F wrote:Hoppas dom har lite kolla så dom fattar att min njs cykel faktiskt är hyffsat ny och inget gammalt rostigt musee föremål som inte får framföras på deras elite velodrome.
Det är tvärlugnt, jag fick köra med min njs, så då borde du få göra det å.. Trackends, bock och rena däck är väl kraven
Behövs några bromsar?

/Fredde
Det är förbjudet med broms, om man inte tex testar inställningar på sin lvg/tempohoj men då måste man vara ensam på velodromen.
Gött! :)

/Fredde

magnus gustafsson
Posts: 63
Joined: 27 Mar 2008 22:44
Location: Hägersten/Stockholm
Contact:

Re: Stockholm + Buss = Velodromcykling i Falun

Post by magnus gustafsson » 05 Feb 2010 13:14

nu har jag också fyllt i enkäten. grymt initiativ:)

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Re: Stockholm + Buss = Velodromcykling i Falun

Post by Bubblan » 05 Feb 2010 14:01

pistolpete wrote:...

Det är tvärlugnt, jag fick köra med min njs, så då borde du få göra det å.. Trackends, bock och rena däck är väl kraven
Du har varit där och kört alltså. Var är alla bilder, filmer, ljudupptagningar av dubbla diskhjul och annat smått och gott?
Cogs 'n Kegs

User avatar
Hiwatt
Posts: 758
Joined: 27 Apr 2008 18:42
Location: STHLM
Contact:

Re: Stockholm + Buss = Velodromcykling i Falun

Post by Hiwatt » 05 Feb 2010 15:29

enkät ifylld...6e Mars leder...
The Blood I bleed is Black indeed!

User avatar
Indurain
Posts: 3297
Joined: 23 Aug 2008 12:11
Location: Västerås

Re: Stockholm + Buss = Velodromcykling i Falun

Post by Indurain » 05 Feb 2010 17:54

Vem blir först med dubbla diskhjul i falun?
Rule #242 - More is good ... all is better.

User avatar
pistolpete
Posts: 459
Joined: 05 Jan 2009 21:41
Location: Stockholm

Re: Stockholm + Buss = Velodromcykling i Falun

Post by pistolpete » 05 Feb 2010 18:24

Bubblan wrote:
pistolpete wrote:...

Det är tvärlugnt, jag fick köra med min njs, så då borde du få göra det å.. Trackends, bock och rena däck är väl kraven
Du har varit där och kört alltså. Var är alla bilder, filmer, ljudupptagningar av dubbla diskhjul och annat smått och gott?

Jag va bara där och snokade lite, har inte betalt för grundkursen än, sorgligt men sant.

User avatar
viktor
Posts: 668
Joined: 02 Jul 2009 21:55
Location: Linköping

Re: Stockholm + Buss = Velodromcykling i Falun

Post by viktor » 07 Feb 2010 00:21

Indurain wrote:Nya bud

"Hej Anders!

Helt rätt, vi kommer att mäta våra cyklar i morgon och ändra på den rekommendationen!

MVH / Björn stenberg"
Har vi kommit fram till vad som gäller?
Är 170vevar okej eller måste man skramla fram ett par 165 vevar?
(någon som vill låna ut vevar till den 13mars? :) )
/Viktor

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Re: Stockholm + Buss = Velodromcykling i Falun

Post by Bubblan » 07 Feb 2010 21:12

Ang. boende. Nu är det dags att vi beslutar om boende.

Hotell Grand är ute ur bilden. Kvar återstår Hotell Bergmästaren och något av de två vandrarhem som finns i Falun. På hotell Bergmästaren ingår det frukost och kvällsbuffé, priset för det är 990:-/dubbelrum. Vi betalar alltså 495:- per person. På, låt säga, Falu Fängelse Vandrarhem kostar det 230:-/natt per person, sänglinne 60:-, frukost 65:-, städning 60:-, en summa av 415:- per person. Då ingår INTE kvällsbuffé där våra trötta lår och brutna nyckelben kan få i sig den näring som kan vara fint efter en dag i/på velodromen (vad säger man?).

Hotell eller vandrarhem: http://www.doodle.com/axpgsrtrvb6xmems" onclick="window.open(this.href);return false;
Cogs 'n Kegs

scand
Posts: 886
Joined: 18 Dec 2007 08:43
Location: Årsta STHLM

Re: Stockholm + Buss = Velodromcykling i Falun

Post by scand » 07 Feb 2010 21:26

Är det boende fredag eller lördag natt som gäller?

Sönke
Posts: 1330
Joined: 07 Nov 2007 20:19

Re: Stockholm + Buss = Velodromcykling i Falun

Post by Sönke » 08 Feb 2010 08:12

Det är lördag till söndag som gäller.
Just nu är det 21 personer som har anmält sig till 6:mars och maxantalet ligger på 24-26, detta för att grupperna inte ska bli för stora.

SupahFlyRetard
Posts: 135
Joined: 14 Sep 2009 13:12
Location: Stockholm

Re: Stockholm + Buss = Velodromcykling i Falun

Post by SupahFlyRetard » 08 Feb 2010 10:40

Bergmästaren låter bra. När vi vet exakt hur många vi blir kanske vi kan försöka oss på någon form av grupprabatt

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Re: Stockholm + Buss = Velodromcykling i Falun

Post by Bubblan » 08 Feb 2010 12:04

Lördagen den 6:e mars är nu bokad. Vi kommer troligtvis att cykla i två grupper, även om vi blir under 20 pers. Jag kommer att få mer info om tider osv. under kvällen.

SupahFlyRetard wrote:Bergmästaren låter bra. När vi vet exakt hur många vi blir kanske vi kan försöka oss på någon form av grupprabatt
Jag frågade dem om eventuell grupprabatt, deras svar var tyvärr inte allt för positivt. Men jag ringer dem igen och kollar...
Cogs 'n Kegs

User avatar
Bubblan
Posts: 1797
Joined: 10 Dec 2007 19:23
Location: sthlm.
Contact:

Re: Stockholm + Buss = Velodromcykling i Falun

Post by Bubblan » 08 Feb 2010 12:43

Fakk. Det är en innebandyturnering i Falun samma helg, så det ser hyfsat tight ut med hotellrum. Jag har preliminärbokat alla återstående rum hos Bergmästaren, det är tre stycken rum med tre bäddar och fem rum med två bäddar, 19 pers. Kostnaden blir 450:-/pers i trebäddsrummen och 545:-/pers i dubbelrummen, delar vi den totala summan på 19 blir det 500:- per person.

Vi är dock 22 pers som svarat att den 6:e mars passar fint.

På "hotellgatan" i Falun ligger det tre hotell med ett pedalvarvs avstånd, hotell Falun har två dubbelrum lediga för 400:-/pers och även en lägenhet med plats för sju pers. Så alternativet är att vi tar Bergmästaren och även två av rummen hos Falun.

På hotellgatan ligger även Grand som jag tidigare hade bortsett ifrån, nu tog jag dock kontakt med dem igen och dom har rum åt alla 22 pers för 425:-/pers.

Även Scandic hade rum lediga för en kostnad av 445:-/pers.

För tillfället är jag Faluns enskillt största hotellbokare då jag har 70 bäddar preliminärbokade i mitt namn, och då jag inte vill bli dö och bli ihågkommen i Falun för mitt hotellbokande så vore det bra om vi kunde enas om ett hotell under dagen.
Cogs 'n Kegs

Post Reply