Pursuit/Lo-Pro/TT-styre

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
Tuppy
Posts: 33
Joined: 27 Dec 2007 16:59
Location: S:t Eriksplan

Pursuit/Lo-Pro/TT-styre

Post by Tuppy » 27 Aug 2009 03:52

Hej alla,

vad heter egentligen styret som cyklarna på de här bilderna har?

Image
Image
Image


Vem tillverkade/tillverkar dem? Har sökt men inte funnit, min enda lösning för att få tag på ett är att göra en flip-and-chop på ett trackstyre, men det måste ju för tusan finnas riktiga styren att få tag på, även idag? Jag vill verkligen ha den där sköna mjuka böjen i styret och inte den lite kantigare formen som TT-styren verkar ha idag.

Tacksam för all hjälp!

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Pursuit/Lo-Pro/TT-styre

Post by Ronny » 27 Aug 2009 10:24

Tuppy wrote:Hej alla,

vad heter egentligen styret som cyklarna på de här bilderna har?

Vem tillverkade/tillverkar dem? Har sökt men inte funnit, min enda lösning för att få tag på ett är att göra en flip-and-chop på ett trackstyre, men det måste ju för tusan finnas riktiga styren att få tag på, även idag? Jag vill verkligen ha den där sköna mjuka böjen i styret och inte den lite kantigare formen som TT-styren verkar ha idag.

Tacksam för all hjälp!
Samtliga tre styren verkar vara 3ttt 51.151 Francesco Moser som kom 1984.
Tempostyren från 80talet användes även till velodromcyklar och man kortade oftast då ner dem när man inte använde sig av bromshandtag. Just detta styre av 3ttt är inte alltför vanligt att finna till salu och säkrast är nog om du hör med en Ungersk online butik som brukar ha något till salu men de verkar oftast vara väldigt slitna. Original kommer det oborrat.
Finns en del andra äldre tempostyren att välja på men ingen har den formen som du söker.
Мясо это убийство

User avatar
Tuppy
Posts: 33
Joined: 27 Dec 2007 16:59
Location: S:t Eriksplan

Re: Pursuit/Lo-Pro/TT-styre

Post by Tuppy » 27 Aug 2009 11:42

Wow Ronny, du har då verkligen koll på allt! Jag tycker att Fleksnes som din avatar är lite missvisande, du är mera som Marjorie, den allvetande skräphögen!

Image

Tack i alla fall, nu har jag lite mer att gå på i mitt sökande. Den ungerska webshopen, är det Matuzmaster.hu du tänker på då?

User avatar
Ronny
Posts: 7043
Joined: 06 Jul 2008 15:41

Re: Pursuit/Lo-Pro/TT-styre

Post by Ronny » 27 Aug 2009 19:35

Tuppy wrote:Wow Ronny, du har då verkligen koll på allt! Jag tycker att Fleksnes som din avatar är lite missvisande, du är mera som Marjorie, den allvetande skräphögen!

[img]rosa%20brillor[/img]

Tack i alla fall, nu har jag lite mer att gå på i mitt sökande. Den ungerska webshopen, är det Matuzmaster.hu du tänker på då?
hahaha får väl byta då. jo Matuzmaster är det.
Мясо это убийство

Post Reply