Lördagspsykling - Støckhølm 7:e Feb

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
Luddekung
Posts: 112
Joined: 21 Oct 2008 09:31
Location: STHLM

Post by Luddekung » 05 Feb 2009 16:22

fredde.se wrote:He he Bra Hiwatt :)

Det där med att få ur fukten men hålla inne värmen verkar vara en svår nöt att knäcka. Jag funtar på att ta en extra underställströjja med mig och byta till.

/Fredde
Är också lite sugen på att få med ett ombyte. Svårt att få plats med det bara. Kändes inte riktigt fältmässigt att släpa på väskan jag hade sist. Min setup blir nog tunt regnställ med någon sorts ursäkt till andningsfunktion och syntetunderställ. funtar på att låna brorsans spd också.

jalle
Posts: 576
Joined: 03 Jun 2008 23:13
Location: Skeppsholmen

Post by jalle » 06 Feb 2009 01:20

Detta blir kul, fast jag är van att klä mig efter skidåkning på vintern. Ner till ett par minus har jag kortkallingar, långärmat och långbent underställ samt 100% polyamid ytterst... Mössa och vantar - that´s it.

Jag tror det blir gummistövlar, regnbyxor, blöjbyxor och hjälm - hela charmutstyrseln alltså!!!! Hoppas brudarna bildar klunga.... Ang Scands 15 milalängtan kommer jag att sätta gummisnoddar i vevlagret som löses ut efter typ 10 mil (på Scand alltså). Jag kommer att köra mtb + massvis med dubbar&mönster - hoppas det är ok. Svårast just nu är att bestämma om man ska ha fet plånbok eller väska.

Ska bli kul, eller?

Jalle
Luddekung wrote:
fredde.se wrote:He he Bra Hiwatt :)

Det där med att få ur fukten men hålla inne värmen verkar vara en svår nöt att knäcka. Jag funtar på att ta en extra underställströjja med mig och byta till.

/Fredde
Är också lite sugen på att få med ett ombyte. Svårt att få plats med det bara. Kändes inte riktigt fältmässigt att släpa på väskan jag hade sist. Min setup blir nog tunt regnställ med någon sorts ursäkt till andningsfunktion och syntetunderställ. funtar på att låna brorsans spd också.

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Post by Fredde » 06 Feb 2009 08:28

jonhja wrote:
Ska bli kul, eller?
Kommer säkert bli kallt, blött, slitigt, jobbigt, äckligt, tråkigt, hemskt och alldeless underbart!

Ja ta den cykel som passar!

/Fredde

scand
Posts: 886
Joined: 18 Dec 2007 08:43
Location: Årsta STHLM

Post by scand » 06 Feb 2009 19:34

Slasket som är nu kommr att bli jätte härlig imorgon! :lol:
Vi syns.

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Post by Fredde » 06 Feb 2009 21:34

He he jo he he det var såhär att idag var jag inne på cykelcity och skulle köpa lite prylar och he he ehh suktade lite på par extra handtag till min capo, he he för på en snabb hoj kan man ha ett par extra handtag som går framåt... he he... oj oj... de var ju hemskt läckra... jag bet mig i läppen och KATCHING!

Så ner till garaget och provmonterade:
Image

Mmmmhmm provrunda, ohhh la la... Hmm... undrar om det passar på bad boyen he he... som jag precis monterat en kärringstänka på... He he jodå... he he undra om man ska testa det i morgon...? Sneglade på capon, sneglade ut på slasket... det kommer ta månader innan jag kan testa det... inte fan kan det ligga i verkstan så länge... he he men folk kommer garva... Kärringstänka bak är väldigt otempo.

Jag är just nu ägare till stans mest otrendiga fixie, den har som sagt kärringstänka, dubbdäck, skummgummi på ramen och... TEMPOSTYRE! Ha ha ha...

Image

Förlåt mig.

Fredde
Posts: 4217
Joined: 21 Jul 2008 18:08
Location: Stockholm

Post by Fredde » 07 Feb 2009 14:46

Från min fortfarande felkalibrerande cykeldator:
11,5 mil @ 24,8km/h max 48,9km/h tramptid: 4h 43min

Gissar på att man kan lägga på 5% cirkus.

Tack för en härlig sväng! :)

/Fredde

p.s Tempopinnar är the shit! d.s

scand
Posts: 886
Joined: 18 Dec 2007 08:43
Location: Årsta STHLM

Post by scand » 07 Feb 2009 15:33

Nu har man fått ur grus och annat skit i ögon och klämt i sig en stor tallrik havregrynsgrött.
Kontrollmätte rundan i datorn och den slutade på ganska precis 120km.

Tack för sällskapet, nästa gång blir det längre och hårdare! :D
Kör vi på fredag efter Mbargo?

/STEFAN
Last edited by scand on 08 Feb 2009 07:37, edited 1 time in total.

jalle
Posts: 576
Joined: 03 Jun 2008 23:13
Location: Skeppsholmen

Post by jalle » 07 Feb 2009 17:57

Även jag kom hem fint, det var helt rätt att gå ner i tempo andra halvan. Hoppas jag inte sinkade för mycket! Det var en skön tur!

Jalle
scand wrote:Nu har man fått ur grus och annat skit i ögon och klämt i sig en stor tallrik havregrynsgrött.
Kontrollmätte rundan i datorn och den slutade på ganska precis 120km.

Tack för sällskape,t nästa gång blir det längre och hårdare! :D
Kör vi på fredag efter Mbargo?

/STEFAN

magnus gustafsson
Posts: 63
Joined: 27 Mar 2008 22:44
Location: Hägersten/Stockholm
Contact:

Post by magnus gustafsson » 07 Feb 2009 18:26

tack för en finfin tur! kul att få se sig om runt stockholm lite;) har fortfarande sjukt mycket skit under naglarna sen punkan och släggan som slog till sista halvtimman har kurerats med pasta pasta pasta:) ser fram emot att se lite bilder....min kamera verkar ha varit full av kondens

User avatar
48/16 magnus
Posts: 1490
Joined: 26 Apr 2008 12:40

Post by 48/16 magnus » 07 Feb 2009 20:17

Bra jobbat! hoppas att det gick att hålla ihop klungan trots dimman :wink:

/M

User avatar
Luddekung
Posts: 112
Joined: 21 Oct 2008 09:31
Location: STHLM

Post by Luddekung » 07 Feb 2009 20:48

Ja, det var verkligen helt underbart! Så här glada var vi efter macka och kaffe/te på Rosenhill (tyvärr den enda bild jag hade tillräcklig sinnesnärvaro för att ta):
Image

Sedan gick det väl bara utför, och en hel del uppför. Tack för idag, grabbar! Ser fram emot nästa prövning.

User avatar
Telefonplan
Posts: 448
Joined: 24 Jan 2008 08:50
Location: Hägerstensåsen

Post by Telefonplan » 08 Feb 2009 11:52

Tack gänget! Det var riktigt kul och välbehövligt att få bli ordentligt trött. Jag kan avslöja att jag inte såg slutet på lördagsfilmen.

Scand: vore najs om du plottade ut rutten på en karta, jag har nämligen ingen aning om var vi cyklade.

scand
Posts: 886
Joined: 18 Dec 2007 08:43
Location: Årsta STHLM

Post by scand » 08 Feb 2009 17:34

Typ! :D

Midsommarkransen-Hallunda-runda Bornsjön-Salems kyrka-Tumba-Vårsta-ROSENHILL-väg 257 till Tungelsta-körde fel norr om V-Hanninge-tillbaka-Årsta havsbad-Brandbergen-Vendelsö-Älta-Skarpnäck-Enskede(globen)

Image

User avatar
Hiwatt
Posts: 758
Joined: 27 Apr 2008 18:42
Location: STHLM
Contact:

Post by Hiwatt » 09 Feb 2009 09:55

Brothers in the wind. Ser djävla starkt ut det där.

...själv fyndade jag en ny jacka. Som andas. Tänkte använda den nästa gång.

(Sportson på Söder rear ut allt landsvägsjox. (Ska bara köra med DH/Mtb/Bmx m.m. Cykel City tar landsvägsbiten) De har inte så mycket kvar men det finns lite dojjor och lite kläder 50-70% rabatt.)
The Blood I bleed is Black indeed!

Post Reply