Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
-
ArvidSvensson
- Posts: 3244
- Joined: 08 Nov 2007 20:20
- Location: Stockholm
-
Contact:
Post
by ArvidSvensson » 19 Jun 2012 18:15
klasolsson wrote:Hommus gjorde liknelsen med : *tarmar*
Klassiskt avundsjuka från en konservativ bakåtsträvare
Bratt wrote:vad ska den sitta på?
Den här gången börjar jag med styret. Vi får se var det landar...
-
Ronny
- Posts: 7043
- Joined: 06 Jul 2008 15:41
Post
by Ronny » 19 Jun 2012 18:31
Hur många år har det styret på nacken? Är för övrigt snyggt.
Мясо это убийство
-
Andye
- Posts: 2062
- Joined: 06 Dec 2007 10:06
- Location: Västertorp
Post
by Andye » 19 Jun 2012 19:42
Ronny wrote:Hur många år har det styret på nacken? Är för övrigt snyggt.
Styret kom för något år sedan och bannlystes lika snabbt. Var visst byggt för scratch och point loppen för att replikera positionen med händerna på bromshandtagen i lvg.
--------->>><<<<--------------
-
Ronny
- Posts: 7043
- Joined: 06 Jul 2008 15:41
Post
by Ronny » 19 Jun 2012 19:51
Andye wrote:Ronny wrote:Hur många år har det styret på nacken? Är för övrigt snyggt.
Styret kom för något år sedan och bannlystes lika snabbt. Var visst byggt för scratch och point loppen för att replikera positionen med händerna på bromshandtagen i lvg.
ok för mycket aero.
Мясо это убийство
-
ArvidSvensson
- Posts: 3244
- Joined: 08 Nov 2007 20:20
- Location: Stockholm
-
Contact:
Post
by ArvidSvensson » 19 Jun 2012 20:01
Enligt 3T själva är det UCI-legalt om man kör med max 50mm stam.
-
Andye
- Posts: 2062
- Joined: 06 Dec 2007 10:06
- Location: Västertorp
Post
by Andye » 19 Jun 2012 20:44
ArvidSvensson wrote:Enligt 3T själva är det UCI-legalt om man kör med max 50mm stam.
Helt korrekt , är ju bara jag som surrar i nattmössan.
Note: The UCI Technological Coordinator has evaluated SPHINX and confirmed the bar meets UCI regulations. However, styrstam length is critical to staying within the rules. Read Using 3T SPHINX in UCI races before specifying your bike setup – you will likely need a shorter styrstam than you are used to. Follow the UCI guide and refer to the comments on Article 1.3.022, specifying that the handlebar be no more than 5 cm in front of the bicycle's front axle.
Det här är läsvärt om Sphinx
http://www.veloriders.co.uk/phpBB2/view ... ?p=1278836
--------->>><<<<--------------
-
wellpapp
- Posts: 296
- Joined: 29 Sep 2009 17:10
- Location: Karlstad/Stockholm
Post
by wellpapp » 25 Jun 2012 08:05
"Bara" C-Record Ergonomic kvar.
SOLAFIX
-
Viggen
- Posts: 3188
- Joined: 06 Oct 2009 09:26
- Location: Jämtlands fjäll
-
Contact:
Post
by Viggen » 25 Jun 2012 11:52
En in, flera ut. Snart kommer en massa kul och vettigt i en säljtråd nära dig!
Kona Cindercone från -93
Hoppas jag kan få den såhär fin:
-
Indurain
- Posts: 3297
- Joined: 23 Aug 2008 12:11
- Location: Västerås
Post
by Indurain » 25 Jun 2012 15:26
NOS
Rule #242 - More is good ... all is better.
-
Ronny
- Posts: 7043
- Joined: 06 Jul 2008 15:41
Post
by Ronny » 26 Jun 2012 14:51
Den tredje 1:a generationes växel datumstämplad 86 på ingång. Bra att ha speciellt i detta skick och sen står en Colnago master piu linjeram på önskelista som jag vill ha c-record på.
Мясо это убийство
-
Nibbe
- Posts: 321
- Joined: 06 Jun 2008 13:49
- Location: Stockholm
Post
by Nibbe » 27 Jun 2012 11:10
Vunnen ebayauktion:
Nu ska man bara köpa en uppsättning Paul Thumbies också. Dyrt med växlar.
-
Ronny
- Posts: 7043
- Joined: 06 Jul 2008 15:41
Post
by Ronny » 28 Jun 2012 15:20
Fick lite ångest att inte ha NOS pedaler på Lasern och har blivit löjlig petig med den.
Köpte NOS nu men samma model jag har men det är ju bra att ha lite prylar.
Speciellt remmarna intresserar mig när dem är givetvis Campagnolos, men lite smått lika Cinelli med en lös bred del/hölje som ligger an mot skon som en smalare rem dras igenom.
Detta är något som jag aldrig tidigare har sett hos Campagnolo remmar. Man ser den breda ¨höljet¨ liggande under den högra pedalen.
Мясо это убийство
-
wellpapp
- Posts: 296
- Joined: 29 Sep 2009 17:10
- Location: Karlstad/Stockholm
Post
by wellpapp » 28 Jun 2012 17:08
^Mumma!
SOLAFIX
-
abacaxi
- Posts: 5649
- Joined: 19 Jul 2011 09:28
- Location: Falun
Post
by abacaxi » 05 Jul 2012 21:47
Äntligen back in stock. Tur att jag är snyggare än modellen.
-
hagard
- Posts: 245
- Joined: 28 Jan 2011 10:03
Post
by hagard » 05 Jul 2012 21:53
Viggen wrote:En in, flera ut. Snart kommer en massa kul och vettigt i en säljtråd nära dig!
Kona Cindercone från -93
Det ä sannerligen något visst med gamla konor! Dagens modeller känner jag total likgiltighet inför, men de gamla är känns ju väldigt härliga.
-
abacaxi
- Posts: 5649
- Joined: 19 Jul 2011 09:28
- Location: Falun
Post
by abacaxi » 05 Jul 2012 22:44
Äh, köpte lite grejer till klunkern också dårå. Får väl se om jag får ordning på vevlagerstandarderna. Har american med helsmidd vev och det här är mid, ska väl vara mer eller mindre kompatibla vad jag förstår. Ska googla om jag ska ha nån adapter eller så...
-
Viggen
- Posts: 3188
- Joined: 06 Oct 2009 09:26
- Location: Jämtlands fjäll
-
Contact:
Post
by Viggen » 06 Jul 2012 07:12
hagard wrote:
Det är sannerligen något visst med gamla konor! Dagens modeller känner jag total likgiltighet inför, men de gamla är känns ju väldigt härliga.
Där håller jag helt med, en gammal våt 90-tals dröm var att äga en Kona mtb.. Det var visserligen när dom börjat bli rätt fula, runt 98-99 alltså. Idag är dom ju inte i närheten så snygga som dom var en gång i tiden.
Planen är att köra den SS på Retaarden men efter det köra växlat och bara kasta på v-bromsar, konvertera hjulparet för fixa slanglöst/UST och på med nya däck sen ut och leka!
-
Otto
- Posts: 2416
- Joined: 08 Nov 2007 20:05
- Location: Göteborg
-
Contact:
Post
by Otto » 06 Jul 2012 07:18
Viggen wrote:hagard wrote:
Det är sannerligen något visst med gamla konor! Dagens modeller känner jag total likgiltighet inför, men de gamla är känns ju väldigt härliga.
Där håller jag helt med, en gammal våt 90-tals dröm var att äga en Kona mtb.. Det var visserligen när dom börjat bli rätt fula, runt 98-99 alltså. Idag är dom ju inte i närheten så snygga som dom var en gång i tiden.
Planen är att köra den SS på Retaarden men efter det köra växlat och bara kasta på v-bromsar, konvertera hjulparet för fixa slanglöst/UST och på med nya däck sen ut och leka!
OlaBs gammla?
-
Viggen
- Posts: 3188
- Joined: 06 Oct 2009 09:26
- Location: Jämtlands fjäll
-
Contact:
Post
by Viggen » 06 Jul 2012 08:10
Otto wrote:
OlaBs gammla?
Dr Ola:s fina "vinnaråk" (i alla fall på sista etappen) från förra året stals i Malmö och har inte återsetts sen dess..
-
Otto
- Posts: 2416
- Joined: 08 Nov 2007 20:05
- Location: Göteborg
-
Contact:
Post
by Otto » 06 Jul 2012 08:34
Viggen wrote:Otto wrote:
OlaBs gammla?
Dr Ola:s fina "vinnaråk" (i alla fall på sista etappen) från förra året stals i Malmö och har inte återsetts sen dess..
Nä, jag tänkte mer på Ola från KCR har i GBG. Han hade en exakt likadan, tror jag, till salu.