Cykel/Snubba/Snubbe-spotting

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 16 Oct 2008 18:41

Perrki wrote:
Jonis! wrote:upptäckte idag att det stod en vagabond "brandad" IRO mark v i skyltfönstret till "din sko" ("scorett" kanske det var?) eller vad affären nu heter i "Gränden" i linköping. Garanterat som dekor. jag kände mig lite illa berörd..
Står en i Vagabonds skyltfönster i Jönköping också.
Verkar som det är punka på den. :roll:
Man tycker ju att de kunde trycka i lite luft iaf....
Hm.. får köra en sväng förbi stan på vägen hem och kolla om de lyckats i den här stan också..
Image Image Image Image

User avatar
mikael_
Posts: 25
Joined: 13 May 2008 22:00
Location: Stockholm

Post by mikael_ » 16 Oct 2008 18:56

Ligger även ett litet klipp på deras hemsida, under campaign, där det är någon jeppe som cyklar runt på en fixie. :lol:

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 16 Oct 2008 19:24

mikael_ wrote:Ligger även ett litet klipp på deras hemsida, under campaign, där det är någon jeppe som cyklar runt på en fixie. :lol:
Äh han frihjular ju järnet runt runt, men han får fortfarande tjejen.. inte trovärdigt, ingen får tjejer av att frihjula.
Image Image Image Image

User avatar
mikael_
Posts: 25
Joined: 13 May 2008 22:00
Location: Stockholm

Post by mikael_ » 16 Oct 2008 19:32

pean wrote:
mikael_ wrote:Ligger även ett litet klipp på deras hemsida, under campaign, där det är någon jeppe som cyklar runt på en fixie. :lol:
Äh han frihjular ju järnet runt runt, men han får fortfarande tjejen.. inte trovärdigt, ingen får tjejer av att frihjula.
Ujujuj, hur kunde jag missa det... skäms på mig! :oops: Jag tar på mig struten och ställer mig i skamvrån resten av kvällen.

EDIT: För att komma tillbaka till trådämnet, Mr Fredo såg väldigt nöjd ut av att få stiga av cykeln i regnet vid Maskin på KTH i morse.... det såg blött ut :lol:

User avatar
mr fredo
Posts: 200
Joined: 17 May 2008 10:18
Location: Stockholm

Post by mr fredo » 17 Oct 2008 00:32

mikael_ wrote: EDIT: För att komma tillbaka till trådämnet, Mr Fredo såg väldigt nöjd ut av att få stiga av cykeln i regnet vid Maskin på KTH i morse.... det såg blött ut :lol:
ja, blött var det, men cykelturen till maskin var ganska skön ändå :wink:

just nu står både din crescent med vita deep-v's, nr83's vinröda nishiki med plexiskärmar, maxwells langster och min vintercrossfixed tillsammans i stället... :D

User avatar
Andye
Posts: 2062
Joined: 06 Dec 2007 10:06
Location: Västertorp

Post by Andye » 17 Oct 2008 12:25

Såg den här posten på happy.

"Skrivet av rooth idag 12:56 (Dölj användarens inlägg)

Fick mess av en kompis imorse, som såg en kille på fixie rulla snabbt på katarinavägen ner mot slussen. Problemet var bara att kedjan hoppat...
Han såg inte upplösningen nere vid Slussen dock. Nån annan som såg eländet?"

Stackars sate , hoppas det löste sig för killen och är det möjligtvis någon som hänger här???

User avatar
mr fredo
Posts: 200
Joined: 17 May 2008 10:18
Location: Stockholm

Post by mr fredo » 17 Oct 2008 12:59

saitter på jobbet och såg nyligen mrtn traska förbi på mäster samuelsgatan med sin hemmamålade pista... alltid lika kul att se nån man känner :D

User avatar
M
Posts: 809
Joined: 14 Jul 2008 19:56
Location: Bandhagen / Sthlm

Post by M » 17 Oct 2008 14:51

mr fredo wrote:saitter på jobbet och såg nyligen mrtn traska förbi på mäster samuelsgatan med sin hemmamålade pista... alltid lika kul att se nån man känner :D
Nämen! så du jobbar nåstans mellan drottninggatan och regeringsgatan alltså...SEB är det enda jag kommer på?
(hade ju en ursäkt att gå med cykeln också...eftersom polaren inte ville springa efter mig :D)

User avatar
andy
Posts: 351
Joined: 08 Nov 2007 20:09
Location: Stockholm
Contact:

Post by andy » 17 Oct 2008 17:24

Andye wrote:Såg den här posten på happy.

"Skrivet av rooth idag 12:56 (Dölj användarens inlägg)

Fick mess av en kompis imorse, som såg en kille på fixie rulla snabbt på katarinavägen ner mot slussen. Problemet var bara att kedjan hoppat...
Han såg inte upplösningen nere vid Slussen dock. Nån annan som såg eländet?"

Stackars sate , hoppas det löste sig för killen och är det möjligtvis någon som hänger här???
Min kedja hoppade på katarinavägen i morse. Så det kanske var jag. Farten som beskrevs i smset var lite överdriven. Det hela gick lugnt till. Fick ut foten och kunde stanna. Parkerade sedan cykeln ( för att låsringen hade hoppat) och tog tunnelbanan.

User avatar
geschwindten
Posts: 234
Joined: 28 Apr 2008 21:51

Post by geschwindten » 17 Oct 2008 19:53

Jag och min fjälla satt i kö på 55ans buss igår vid kungsträdgården när en rosa anchor rullade förbi, eller var den rosa?

-"Såg du den rosa cykeln?"
-"Rosa? den var ju lila.."
-"Nä, den är rosa med glitterprickar"

Är den rosa eller lila? Speedman! :P

User avatar
jon
Posts: 1331
Joined: 15 Dec 2007 23:57
Location: DALARNA

Post by jon » 17 Oct 2008 21:49

geschwindten wrote:Jag och min fjälla satt i kö på 55ans buss igår vid kungsträdgården när en rosa anchor rullade förbi, eller var den rosa?

-"Såg du den rosa cykeln?"
-"Rosa? den var ju lila.."
-"Nä, den är rosa med glitterprickar"

Är den rosa eller lila? Speedman! :P
Men Aron vafan gör du på bussen!?
Du ska CYKLA!
I Dalarnas djupa skogar..

User avatar
Jonis!
Posts: 601
Joined: 28 Apr 2008 10:31
Location: älvsjö

Post by Jonis! » 18 Oct 2008 02:39

spottade någon nisse utanför flamman nu i kväll på en stålhoj med olindat bockstyre och utan synliga bromas och med clips. ropade typ fixieeeee kewlt efter honom men hann inte uppfatta något svar. någon här? (Spottade även vigorellis cinellikeps inne på flamman en kortis innan mellanfesten.)

User avatar
mr fredo
Posts: 200
Joined: 17 May 2008 10:18
Location: Stockholm

Post by mr fredo » 18 Oct 2008 08:31

mrtn wrote:
mr fredo wrote:sitter på jobbet och såg nyligen mrtn traska förbi på mäster samuelsgatan med sin hemmamålade pista... alltid lika kul att se nån man känner :D
Nämen! så du jobbar nåstans mellan drottninggatan och regeringsgatan alltså...SEB är det enda jag kommer på?
(hade ju en ursäkt att gå med cykeln också...eftersom polaren inte ville springa efter mig :D)
hehe, vilka höga tankar du har om mig :o

nejdå, jag är student (som du...? har skådat dig på kth-området någon gång, eller du kanske använder det som genomfartsled från SU?) och knäcker bara extra på akademibokhandeln... än så länge iaf :wink:

User avatar
geschwindten
Posts: 234
Joined: 28 Apr 2008 21:51

Post by geschwindten » 18 Oct 2008 15:45

jon wrote:
geschwindten wrote:Jag och min fjälla satt i kö på 55ans buss igår vid kungsträdgården när en rosa anchor rullade förbi, eller var den rosa?

-"Såg du den rosa cykeln?"
-"Rosa? den var ju lila.."
-"Nä, den är rosa med glitterprickar"

Är den rosa eller lila? Speedman! :P
Men Aron vafan gör du på bussen!?
Du ska CYKLA!
Tjena Jon! Jag var på väg att köpa däckavtagare (de andra ligger kvar i skåne, och jag är inte den som använder skedar) och ny innerslang - cykeln stod hemma, men i get the point :lol:

User avatar
M
Posts: 809
Joined: 14 Jul 2008 19:56
Location: Bandhagen / Sthlm

Post by M » 18 Oct 2008 17:22

mr fredo wrote:hehe, vilka höga tankar du har om mig :o

nejdå, jag är student (som du...? har skådat dig på kth-området någon gång, eller du kanske använder det som genomfartsled från SU?) och knäcker bara extra på akademibokhandeln... än så länge iaf :wink:
Jo jag brukar hålla mig vid KTH då jag pluggar på Sophiahemmet...

User avatar
vigorelli
Posts: 243
Joined: 07 Apr 2008 11:32
Location: linköping

Post by vigorelli » 18 Oct 2008 18:06

Jonis! wrote:spottade någon nisse utanför flamman nu i kväll på en stålhoj med olindat bockstyre och utan synliga bromas och med clips. ropade typ fixieeeee kewlt efter honom men hann inte uppfatta något svar. någon här? (Spottade även vigorellis cinellikeps inne på flamman en kortis innan mellanfesten.)
VA!?

Min dyra, fina keps!! Vem var det som hade den?! Den försvann igår... Vid närmare eftertanke så tror jag vet vem som har den... För övrigt så spottade jag dig här om dagen, i torsdags tror jag. Vi möttes men du hade fokus framåt såg det ut som.

User avatar
Håkan
Posts: 1743
Joined: 20 Feb 2008 14:00
Location: Stockholm, Freakshow Hornsberg

Post by Håkan » 19 Oct 2008 00:18

vigorelli wrote:
Jonis! wrote:spottade någon nisse utanför flamman nu i kväll på en stålhoj med olindat bockstyre och utan synliga bromas och med clips. ropade typ fixieeeee kewlt efter honom men hann inte uppfatta något svar. någon här? (Spottade även vigorellis cinellikeps inne på flamman en kortis innan mellanfesten.)
VA!?

Min dyra, fina keps!! Vem var det som hade den?! Den försvann igår... Vid närmare eftertanke så tror jag vet vem som har den... För övrigt så spottade jag dig här om dagen, i torsdags tror jag. Vi möttes men du hade fokus framåt såg det ut som.
Fokus på vägen är något jag kan rekommendera. - Bra Jonis!
Använd hjälm så slipper du besöka neurokirurgen, ortopeden är trevligare.

User avatar
Jonis!
Posts: 601
Joined: 28 Apr 2008 10:31
Location: älvsjö

Post by Jonis! » 19 Oct 2008 01:43

vigorelli wrote:
Jonis! wrote:spottade någon nisse utanför flamman nu i kväll på en stålhoj med olindat bockstyre och utan synliga bromas och med clips. ropade typ fixieeeee kewlt efter honom men hann inte uppfatta något svar. någon här? (Spottade även vigorellis cinellikeps inne på flamman en kortis innan mellanfesten.)
VA!?

Min dyra, fina keps!! Vem var det som hade den?! Den försvann igår... Vid närmare eftertanke så tror jag vet vem som har den... För övrigt så spottade jag dig här om dagen, i torsdags tror jag. Vi möttes men du hade fokus framåt såg det ut som.
jo, såg dig precis när du hälsade, hade mer fokus på kurvan och solen som låg i ögonen. är verkligen inget fan av just den cykelbanan. så galet skymd och dålig bitvis. sen att det är påtok förmånga som cyklar där som inte kan uppträda säkert gör ju inte saken bättre :)

User avatar
vigorelli
Posts: 243
Joined: 07 Apr 2008 11:32
Location: linköping

Post by vigorelli » 19 Oct 2008 09:02

ohm wrote:
vigorelli wrote:
Jonis! wrote:spottade någon nisse utanför flamman nu i kväll på en stålhoj med olindat bockstyre och utan synliga bromas och med clips. ropade typ fixieeeee kewlt efter honom men hann inte uppfatta något svar. någon här? (Spottade även vigorellis cinellikeps inne på flamman en kortis innan mellanfesten.)
VA!?

Min dyra, fina keps!! Vem var det som hade den?! Den försvann igår... Vid närmare eftertanke så tror jag vet vem som har den... För övrigt så spottade jag dig här om dagen, i torsdags tror jag. Vi möttes men du hade fokus framåt såg det ut som.
Fokus på vägen är något jag kan rekommendera. - Bra Jonis!
Jag vet inte varför jag berättar det här, men en gång för lite drygt en vecka sedan så cyklade jag längs cykelvägen som Jonis snackar om. Jag hade inte fokus på vägen...

Det började med att jag kom ikapp 7-8 fulla studentkillar. Högljudda, vinglandes och cyklandes väldigt sakta, så jag drogförbi dom en efter en. Självklart får man halvironiska kommentrarer när man kommer med en fin cykel med bockstyre (Jävlar vad fort det går! hejja hejja du vinner! etc etc). Pista styret var på, och precis efter att jag lyckats köra förbi allihopa så drar jag på lite, kommer kanske 30m framför killarna när nånting händer. Det är mörkt och jag hade missat en rejäl rot som går en bit under vägen och bildar ett extremt aggresivt farthinder. Händerna,som nonchalant hållt i pistastyret på något olämpligt vis var nu i höjd med framnavet och jag låg med bröstkorgen mot styrstammen och satt på ramen. Efter sekunders vinglande över hela vägen så hör jag skrik bakom mig. "Nej! jag kommer vurpa, och dom kommer att se det!" hinner jag tänka. Dom skulle åka om mig och skratta och peka... Men jag klarar mig mirakulöst upp!

Detta var faktist andra gången på en vecka som jag "tappat" styret på det stället, mitt emellan två gatlyktor. Andra gången blev farligare än första.

Prince of the rodeo
Posts: 666
Joined: 24 Jun 2008 01:53

Post by Prince of the rodeo » 19 Oct 2008 18:05

Vem körde om mig på odengatan riktning uppåt mot Odenplan i fredags? såg bara att det var en röd clean fixie som kom cyklandes förbi i bra fart och svänga upp mot Gästrikegatan??, själv hade man såsiga ben efter ha pressat som ett djur från västerbron...

Post Reply