Filma cykling

Välkommen till FIXEDGEAR.SE!
Post Reply
User avatar
solomon
Posts: 665
Joined: 06 Nov 2007 21:54
Location: stockholm

Filma cykling

Post by solomon » 18 Sep 2008 15:42

Hittade denna lilla grej:
Image

Gjord för denna kamera men funkar för andra små kameror / videokameror:
Image

Någon som har bilder på sina DIY lösningar eller tips? hjälmkamera någon? vi siktar väl på svensk fixierulle till nästa sommar... lite lopp, lite katter, lite polo, lite prylar, lite folk. Skulle vara kul.

User avatar
svennelainen
Posts: 890
Joined: 28 Aug 2008 08:13
Contact:

Post by svennelainen » 18 Sep 2008 15:51

Jag surfar, och nu har den här lilla kameran blivit poppis. Verkar tåla lite stryk och det finns lite DH-snuttar med den på Youtube. Funkar för webbströmmar än så länge, men inte för större bild typ TV eller uppåt.

Image
(Finns på www.surfspot.se om nån vill köpa en)

Här är en liten snutt gjord med två kameror:

User avatar
pean
Posts: 1067
Joined: 31 Mar 2008 17:11
Location: Uppsala
Contact:

Post by pean » 18 Sep 2008 15:59

Deus hade väl någon killer variant som visats här på forumet. Själv tog jag en Gorillapod och lindade runt styret en dag och det funkade faktiskt rätt bra, men översta leden behöver nog stagas upp lite ytterligare.

Gorillapod:
Image


Film med Gorillapod:
Image

Det lilla orange kardborrefästet ser intressant ut, var hittar man det? eBay som vanligt eller?
Image Image Image Image

User avatar
Mossa
Posts: 201
Joined: 07 Apr 2008 07:39
Location: Uppsala

Post by Mossa » 18 Sep 2008 16:00

Cyclecomponents har en kamera också, fanns ett ex på deras rea i somras som var lite billigare än vad den verkar vara nu. Upplösningen är ju dock inte mycket att hurra för ...

http://www.cyclecomponents.se/1/sv/arti ... amera.html

User avatar
Nibbe
Posts: 321
Joined: 06 Jun 2008 13:49
Location: Stockholm

Post by Nibbe » 18 Sep 2008 19:13

Jag filmade min resa till jobbet med min GoPro Hero3 kamera, fastsatt med lite buntband och gummibitar, var riktigt bra. Brukar mest använda den jag kör på bana med bil. Har tyvärr ingenstans att lägga upp filmen 300Mb. Nöjd med kameran iallafall. Men den funkar helt värdelöst då det är mörkt, skymning, måste vara dagsljus.
I My Honda
Flickr
Image

Post Reply